Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przewozy Regionalne zmienią koncepcję zakupu pociągów spalinowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Przewozy Regionalne zmienią koncepcję zakupu pociągów spalinowych
Fot. PR
Już dwukrotnie Przewozom Regionalnym nie udało się rozstrzygnąć postępowania na nowe pociągi spalinowe. Spółka ma teraz prawo zamówić je bez przetargu, ale raczej zmieni swoją dotychczasową koncepcję.

W listopadzie Przewozy Regionalne odrzuciły jedyną ofertę w przetargu na spalinowe zespoły trakcyjne. Swoją ofertę złożyła w postępowaniu wyłącznie Pesa. Cena zaproponowana przez producenta przewyższała prawie dwukrotnie przeznaczony przez zamawiającego budżet. Jednak to nie kwestia pieniędzy zadecydowała o odrzuceniu oferty Pesy. Pisaliśmy o tym w tym miejscu.

Był to już drugi przetarg operatora w tej sprawie. W związku z tym, może on rozpocząć negocjacje z dostawcami z tzw. wolnej ręki. Spółka nie wyklucza takiej możliwości, jednak w tej chwili najprawdopodobniej zmieni specyfikację swojego zakupu.

Krótkie składy lepsze na Hel

Jak powiedział „Rynkowi Kolejowemu” prezes PR Krzysztof Mamiński, zamiast trzech trzyczłonowych zespołów trakcyjnych spółka spróbuje kupić cztery lub pięć pojazdów dwuczłonowych. – Krótsze pojazdy są bardziej dostępne na rynku, co może przełożyć się na bardziej korzystną cenę – tłumaczy Mamiński.

Dodatkowym aspektem jest lepsze dopasowanie do niższych potoków pasażerskich przy zachowaniu wysokiej podaży miejsc dzięki łączeniu składów. Prezes PR podaje przykład Helu, gdzie poza sezonem jeździ bardzo mało ludzi. Ostatnio zastąpiono część kursów autobusami, o czym pisaliśmy tutaj.

Jak tłumaczy prezes spółki, trzyczłonowy pojazd zapewnia około 350 miejsc ogółem, a dwa pojazdy dwuczłonowe – do sześciuset miejsc, wciąż mieszcząc się w stumetrowych peronach linii helskiej. – Poza sezonem taki zestaw moglibyśmy rozłączać – tłumaczy Mamiński. Przyznaje też, że problemem będzie transport rowerów, na co latem jest bardzo wielu chętnych. – Na rowery potrzebny byłby na dobrą sprawę dodatkowy wagon – przyznaje.

W przyszłym roku wymienią pół setki składów

Jak podkreśla szef spółki, pozostałe przetargi taborowe udało się rozstrzygnąć – na modernizację 36 ezt oraz zakup nowych pojazdów elektrycznych. – To oznacza prawie 50 nowych lub zmodernizowanych pojazdów, które zostaną wprowadzone do ruchu przy kolejnej zmianie rozkładu jazdy w grudniu 2017 roku. To największa jednorazowa wymiana taboru w historii spółki, choć oczywiście nie wypełnia naszych potrzeb – podsumowuje Mamiński, odwołując się do strategii taborowej przewoźnika. Przewozy Regionalne chcą kupić w najbliższych latach 250-300 nowych składów.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5